Aanpak

Onderzoek

Als je wilt groeien moet je weten wat je tegenhoudt. Daarom start ik altijd met onderzoek naar de interne en externe organisatie, waarbij ik merk, markt en doelgroep analyseer.

Advies

Om tot een strategisch advies te komen combineer ik de verkregen informatie met mijn kennis, zodat jouw ideeën omgezet kunnen worden naar een concrete marketingstrategie.

Implementatie

Indien gewenst schrijf ik een implementatieplan met daarin handvatten waarmee je direct aan de slag kunt!


Met onderzoek kom je tot de kern

De basis voor een goed onderbouwd strategisch advies is een onderzoek. Daarom begin ik altijd met deze stap. Het onderzoek is opgebouwd aan de hand van een aantal onderdelen: merk, markt en doelgroep.

1. Merk

Graag leer ik jou en jouw bedrijf goed leren kennen: welke missie, visie en kernwaarden heb je en hoe is het bedrijf ontstaan? Wat zijn de drijfveren en hoe kunnen we de samenwerking het beste opzetten? 

De kracht van samenwerken staat altijd voorop. Daarom vind ik deze informatie belangrijk om een gedegen strategisch advies te kunnen schrijven.

2. Markt

Om een advies te kunnen formuleren, is het belangrijk om in kaart te brengen hoe de markt van jouw bedrijf eruit ziet. Wat zijn ontwikkelingen binnen de branche en waar liggen eventuele kansen? Daarnaast inventariseren ik ook eventuele bedreigingen en risico’s. 

3. Doelgroep

Door het analyseren van jouw doelgroep kom ik achter de juiste informatie om jouw producten en/of diensten goed aan te bieden. Ook kan een op maat gemaakt advies worden gegeven om verandering of effect teweeg te brengen. Dat doe ik door interviews af te nemen en door het gebruik van trends & ontwikkelingen. 

Een strategisch advies dient als een sterke fundering

Met behulp van de informatie die voortkomt uit het eerder uitgevoerde onderzoek stel ik een advies op. Het advies bevat een heldere visie, waarmee je als ondernemer verder kunt werken aan het bereiken van je doelen. Het geeft handvatten om op (lange) termijn succes te boeken. 

 

In het advies houd ik rekening met het doel dat door jou is gesteld. Daarbij vind ik het belangrijk om realistisch en objectief te blijven. Dat houdt soms ook in dat doelen bijgesteld moeten worden of dat er uit het advies blijkt dat er extra aanpassingen nodig zijn, om in de toekomst het doel te bereiken. Dit doe ik om actiepunten haalbaar te maken en jou een goed beeld te geven van wat jij kunt verwachten, als het advies wordt opgevolgd. 

Van visie naar concrete actiepunten

Het is begrijpelijk dat het lastig kan zijn om een visie om te zetten in concrete actiepunten: hoe nu verder en wat heb ik precies nodig? In het implementatieplan geef ik antwoord op deze specifieke vragen. 

 

Het implementatieplan biedt een houvast om direct mee aan de slag te gaan. Het biedt inzicht in acties op korte termijn, bijvoorbeeld: benodigdheden, werkzaamheden, de inzet van specialisten/werknemers en bijbehorende kosten. Het biedt tips en tricks met betrekking tot het uitzetten van werkzaamheden: ik denk bijvoorbeeld graag mee over mogelijke andere partners die voor jou het implementatieplan kunnen uitvoeren. 

Advies op maat

Elk vraagstuk is anders en daarom ga ik graag met jou in gesprek om een passend advies te geven. 
Aan de hand daarvan ontvang je een offerte, waarin staat beschreven hoe wij samen aan duurzaam succes kunnen bouwen. 
Enthousiast geworden? Neem dan contact op.
Adviesgesprek De Groeipartners

Partners